نقد و بررسی و تمام عکس ها روی کنسول Xbox Series X گرفته شده
چند سالی هست که شرکت devolver digital دنبال سازنده های مستقل میره و با حمایت از اونا بازیشون رو پابلیش می کنه یک سری از این بازی ها خیلی خوب از آب در میان که یاد همه میمونه مثل Katana Zero یا Fall Guys یا یک سری از این بازی ها هم شکست خورده حساب میشن مثل Serious Sam اما این بار بازی Trek to Yomi توجه ها رو بیشتر از بقیه نسبت به خودش جلب کرد اما دلیلش چیه آیا با یک بازی خوب رو به رو هستیم؟
ایده ی سامورایی همیشه چه برای بازی ها یا چه فیلم و سریال جذابیت داشته و اگر نمونه ای از اون توی این زمینه ها دیده میشد خیلی بهش توجه میشد الان هم یک چنین شرایطی داریم که این بازی توجه خیلی خیلی زیادی بهش شد برای اینکه جو و حال و هوای بازیی مثل ghost of tsushima رو به شما میده و این موضوع خیلی توجه ها رو بهش آورده و خیلی ها این بازی رو نسخه دو بعدی ghost of tsushima میدونن
اما آیا واقعا این بازی Trek to Yomi به اونقدری که همه دارن میگن خوبه یا همش جو اون هست یا فقط برای سبک سامورایی بودنش دارن بزرگش می کنن؟
کاملا درسته که شما وقتی عکس و تریلر از این بازی می بینید با زیبایی محیطی در قالب دو بعدی و سیاه سفید رو به رو میشید که واقعا یک جو جذاب رو درست کرده اما شما فقط لازم دارید که یک ساعت این بازی رو خودتون بازی کنید تا متوجه حرف من بشید که بعضی وقت ها ایده سامورایی دیگه زیادی یک چیز رو کورکورانه بزرگ می کنه حالا چرا؟ دیگه بریم سراغ بررسی Trek to Yomi تا متوجه بشیم
گیم پلی
اول از همه از گیم پلی Trek to Yomi شروع کنیم که شاید اول بازی بگید که این بازی چرا سخته؟ چرا اصلا نمیتونم Parry کنم؟ کاشکی درجه سختی پایین تر میزاشتم. اما دیگه تا دو ساعت بازی باید سبک بازی دستتون اومده باشه اما هنوز مشکل دارید میرید ی ذره سرچ می کنید می بینید که این مشکل رو فقط شما ندارید در واقع شما بد بازی نمی کنید بازی اکثر Combo هاش و Parry هاش لگی و گلیچی هست.
در طول بازی Trek to Yomi به دلیل همین کمبود تنوع خیلی بازی کسل کننده و تکراری میشه خدا رو شکر بازی کوتاه بود وگر نه نمیشد تمومش کرد اما یک چیز دیگه بازی رو خیلی خیلی یک نواخت کرده بود موضوع صدا گذاری و محیطش بود اما اول بریم سراغ صدا گذاری
صدا گذاری
آخه مگه میشه چند ساعت بشینی یک بازی رو بازی کنید و تنها صدایی که شما بشنوید این چرخه باشه (گریه زن و بچه) (آتش) (خرابی خانه ها) دوباره (گریه زن و بچه) (آتش) (خرابی خانه ها) دوباره و دوباره و دوباره دریغ از یک موسیقی متفاوت فقط و فقط یک نوت از آهنگی با سبک سامورایی ولی خب خدا رو شکر یک مرحله ای خارج از محله بود بازی و این چرخه با یک چرخه دیگه تبدیل شده بود
این موضوع اگر شما خودتون توی این شرایط قرار بگیرید متوجه میشید که چقدر رو مخ و اعصاب خورد کن میشه و آدم با یک بار مردن فقط می خواد از بازی فرار کنه یا هدفون رو پرت کنه اون طرف
دیگه از صدا پیشگی هم که نگم کل دشمنان شما از یک نفر صدا پیشه شده اما اونقدر این موضوع رو مخ نیست اینکه کلا دو کلمه رو همش تکرار می کنن از همه چیز بد تره یکی Shinu (بمیر) یکی هم tatakae (با من مبارزه کن)
یعنی کل بازی اون چرخه صدای محیط و Shinu tatakae Shinu tatakae Shinu tatakae Shinu tatakae Shinu tatakae خب بسه دیگه
برای دیدن ادامه این مقاله اینجا کلیک کنید و از مقاله لذت ببرید.
منبع : gamerima